Søkeresultater på
673 resultater totalt
Frokostseminar: Smart reklametesting - fra system 1-reaksjoner til volumtesting med AI
14.02.2025
Frokostseminar: Smart reklametesting - fra system 1-reaksjoner til volumtesting med AI
Torsdag 27.februar arrangerte vi frokostseminar om reklametesting anno 2025. Her finner du opptak av seminare...
Politisk uenighet om Norges forhold til EU i kraftpolitiske spørsmål slår ut
04.03.2025
Politisk uenighet om Norges forhold til EU i kraftpolitiske spørsmål slår ut
Politisk uenighet om Norges forhold til EU i kraftpolitiske spørsmål kan synes å slå ut på forbrukernes holdning til kra...
Ny sertifisert markedsstandard for måling av merkestyrke
13.03.2025
Ny sertifisert markedsstandard for måling av merkestyrke
MASB har sertifisert Kantar sitt MDS-rammeverk som et nøyaktig og relevant verktøy for måling av merkestyrke og koblingen til finansielle re...
Vi gratulerer Bufdir og Atyp!
11.03.2025
Vi gratulerer Bufdir og Atyp!
Kampanjen "Flere menn på banen i fosterhjemssaken" hedret med Kantar Innsiktspris.
ANFO Effekt hyller markedsføring som på flotteste vis klarer å skape verdi for bedri...
Kan kunstig intelligens forstå og spå kreativ effektivitet?
21.03.2025
Kan kunstig intelligens forstå og spå kreativ effektivitet?
Det krever omfattende validering før AI-baserte målinger er bra og pålitelig nok til at markedsførere tør ta de i bruk. Denne artikkelen ...
Litt mer tro på framtiden, men fortsatt står helsetjenesten overfor store utfordringer
16.03.2025
Litt mer tro på framtiden, men fortsatt står helsetjenesten overfor store utfordringer
Resultatene fra årets Helsepolitiske barometer presentert på Cinemateket, 27. mars 2025, peker i retning av at...
Usikre tider krever sterke merkevarer – ikke lavere priser
07.04.2025
Usikre tider krever sterke merkevarer – ikke lavere priser
I en tid preget av geopolitisk uro, tolltrusler og økonomisk usikkerhet er det mange bedriftseiere og merkevaresjefer som kjenner på press...
Gammelt gull glitrer fortsatt
10.04.2025
Gammelt gull glitrer fortsatt
Vi er glade for å offentliggjøre at Orkla Home & Personal Care's Lano-kampanje, "Vask de Henda," har vært shortlistet i den prestisjetunge Kantar Creative Effectivenes...
Distinkthet og differensiering: To sider av samme sak eller fundamentalt ulike konsepter?
02.04.2025
Distinkthet og differensiering: To sider av samme sak eller fundamentalt ulike konsepter?
Diskusjonen rundt distinkthet og differensiering dukker stadig opp i markedsføringsfaget. Er disse begrepen...
Hvordan skape uforglemmelige reklamer anno 2025 - trender i kreativ effektivitet
23.04.2025
Hvordan skape uforglemmelige reklamer anno 2025 - trender i kreativ effektivitet
Kantar Creative Effectiveness Awards kårer de mest kreative og effektive reklamene, som er blitt testet på forbruker...