Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Rapporten «Husholdningenes medieutgifter - 2020» er klar!

Husholdningenes medieutgifter kartlegger hvor mye penger norske husstander legger igjen på 25 forskjellige medieutgifter.

Rapporten redegjør for månedlig og årlige utgifter til følgende medieutgifter

  1. Kjøp av løssalgsaviser på papir
  2. Kjøp av blader og magasiner i løssalg
  3. TV-abonnement + kanalpakker/enkeltkanaler
  4. Internettabonnement
  5. Mobilabonnement + datapakker etc.
  6. Abonnementsstrømmetjenester (som Netflix, HBO etc.)
  7. Abonnement på musikkstrømmetjenester
  8. TV-kanalenes strømmetjenester (TV 2 Sumo, Dplay, Viaplay etc.)
  9. Applikasjoner til mobil, nettbrett etc.
  10. Kinobilletter
  11. Papirbok
  12. Lydbok
  13. e-bok
  14. Dataspill
  15. Kombinasjonsabonnement på avis (både digital og papir)
  16. Kombinasjonsabonnement på ukeblad
  17. Abonnement på papiravis
  18. Abonnement på blader/magasiner på papir
  19. Plussabonnement på avis på nett
  20. Ukeblad/magasin-abonnement i digital utgave
  21. Digitalavisabonnement (eavis/app/nett)
  22. Kringkastingsavgift (TV-lisens via skatteseddelen)


Rapporten er et «must» for alle som ønsker å forstå …

  • retningen og størrelsen på utviklingen av medieutgiftene
  • om husholdningene bruker gjennomsnittlig mer eller mindre sammenlignet med tidligere år.
  • på hvilket nivå totalmarkedet for medieproduktet-/tjenesten ligger på.
  • hvilke grupper i samfunnet som betaler mye/lite
  • markedsberegninger knyttet til ulike medieprodukter/-tjenester

 

Pris: 29 000,- (eks. mva.)

Leveransen inkluderer en oversiktsrapport i PowerPoint med en lang rekke nedbrytninger på demografi og segmenter, markedsinndelinger, analysekapitler og historiske resultater.

Kantar tilbyr en gjennomgang av rapporten via Microsoft Teams, om dere ønsker å sikre at rapporten er relevant for dere før dere kjøper. Ser dere analysemuligheter, basert på resultatene i rapporten, er det også mulig å bestille egne analyserapporter med egne nedbrytninger etc.