Torsdag 20. januar presenterte våre dyktige internasjonale kolleger Kantars framgangsmåte for å forstå hva det er som driver merkevaren, slik at man som markedsfører kan fokusere på de forholdene som virkelig betyr noe for å styrke merkevaren.
Vi vet at samfunnet er i rask endring, noe som skaper nye forutsetninger for merkevarer og hvordan de skaper mening for forbrukerne.
I webinaret får du blant annet ta del i innsikt fra BrandZ-studien som viser at merkevarer som aktivt har revurdert sine drivere og for eksempel har blitt mer digitale, lokale og menneskeorienterte, har klart å vokse eksponensielt.
Du får blant annet:
- se ulike metoder for å måle og identifisere drivkreftene til merkevarer
- vite hvordan de kan brukes til taktiske og strategiske valg for å styrke merkevaren din og skape vekst for virksomheten.
Se opptak av webinaret her
Om webinaret:
Revisit your brand growth levers
COVID-19 has dramatically altered the ways consumers favour and choose brands. Brands that have reassessed their growth levers, becoming more digital, local and human-centric for example, have been able to grow exponentially.
In such a dynamic context, traditional approaches fall short on capturing low signals to identify valuable growth levers. Kantar developed an approach that enables marketers to identify brand growth levers in a granular way, building on emerging trends and allowing brands to differentiate themselves to adapt and stay competitive in a new landscape.
This approach allows marketers to revisit their pre-pandemic brand architecture, and identify which dimensions to leverage to reinforce the brand through key activators such as communication, innovation and experience.
This webinar will explain our approach in detail and provide examples of what successful brands are doing to adapt and stay competitive in a new landscape.
Speakers
Geoffrey Ferlay
Head of Brand & Creative, Nordics & Eastern Europe
Mika Fischerström
Head of Analytics, Nordics
Matthew Dodd
Head of Analytics, Europe, Middle East and Africa