Nytt fokus
I årets undersøkelse har vi endret fokus; fra kampen om totalkunden til konkurranse på produktnivå. Surveyundersøkelser i bankmarkedet har tradisjonelt vært fokusert på hovedbankandel og potensialet for å konvertere hele kundeforhold. Utviklingen de siste årene viser imidlertid at markedet beveger seg i motsatt retning; andelen som shopper rundt og etablerer kundeforhold til flere aktører er økende. Som en konsekvens av dette fokuserer vi på konkurransen på produktnivå.
Temaområder
- Endringer i markedsandeler:
- Hvem har økt, hvem har tapt, totalt og etter produktkategori, og fokuserer spesielt på konkurransen om de viktige boliglånskundene.
- Staus for konkurranse-situasjonen mellom bankene:
- Hvem har vekstpotensial, hvordan kan de vokse, hvem risikerer å tape, mot hvem og hvorfor?
- Hvem eier «klimakortet?
- Hvordan slår fokuset på bærekraft ut for den enkelte bank så langt?
- Markedets evaluering av nye portaler og løsninger som gir oversikt og mulighet for å administere økonomien:
- Status for bruk og nytteverdi.
- Det nye gjeldsregisteret:
- treffer det målgruppen?
- Banksikkerhet og personvern:
- Evaluering av bransjens arbeid.
For mer informasjon: Om FOF 2020
Pris for rapport: Kr. 98 000,-
Pris for presentasjon med gjennomgang av funn: kr. 10 000,-
Om du ønsker å kjøpe eller har noen spørsmål ta kontakt med Thomas Karterud.