Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Forbruker & Media

Forbruker & Media (F&M) er Norges største multimedie- og markedsundersøkelse og det undersøkelsen primært inneholder er dekningstall for: Aviser, magasiner, radio, TV, utvalgte nettsteder/nettaviser, sosiale medier og strømming. I tillegg så kartlegger den informasjon om livsstil, forbruk, merkevarer, kapitalvarer, beslutningsmyndighet, samt også demografi og geografi.

F&M gir mulighet til å sammenligne medier med hverandre, og å relatere mediedata direkte til folks forbruk, interesser og holdninger. Den er dermed et viktig arbeidsredskap for mediebyrå, annonsører, medier og reklamebyrå mfl. når markeder og målgrupper beskrives, og medier velges for reklamekampanjer.

Opplysningene fra undersøkelsen er for Kantars samarbeidspartnere et meget viktig grunnlag for ulike typer beslutninger som tas. 

Analyser fra F&M gir grunnlag for en rekke segmenterings- og markedsverktøy.