Meld deg på her (kun digitale billetter igjen)
PROGRAM
09:00 Velkommen
09:05 De unges medievaner
Jonas Østnes og Julie Saglien, Kantar
Hvor og hvordan når du ut til de unge i 2023? Vi presenterer hovedfunn fra våre ferske studier om norske 15-24-åringers nyhets- og underholdningskonsum. Hvor sterkt står de redaksjonelle mediene? Og hvilken rolle spiller Snapchat, TikTok, YouTube og Facebook i de unges hverdag?
09:50 Tise og tidsånden: Bruktuniverset som tenker nytt
Marte Bruset Lunde, annonsesjef Tise og Sigrun Stenseth, markedssjef Tise
Tise er en norsk gratisapp for kjøp og salg av brukte klær, som på få år har blitt en foretrukken markedsplass for mote- og klimabevisste unge forbrukere. Ifølge selskapet har 9 av 10 norske jenter i målgruppa 18-24 år en bruker på Tise, og bruktuniverset har nå også etablert seg i hele det nordiske markedet. Hør suksesshistorien om hvordan Tise treffer både tidsånden og målgruppa.
10:20 Pause
10:45 Kan Snapchat stjele enda mer av showet?
Per Christian Strand Teslo, salgssjef Snapchat Norge
I disse dager rulles ny teknologi ut på Snapchat. Kunstig intelligens (AI) og utvidet virkelighet (AR) vil revolusjonere opplevelsen til brukerne – og gi merkevarer og annonsører nye muligheter. Nylig annonserte for eksempel Snapchat et samarbeid med Kygo, som skal gi publikum en helt ny konsertopplevelse. Vi får en status på Snapchat i 2023 og veien videre.
11:15 De unges digitale liv: Fokusgruppe LIVE
Åtte unge mediebrukere i samtale med Ole Guldvog (Kantar) om medienes gleder og bekymringer, nytte og nytelse. Har du et spørsmål til de unge, send det gjerne til ole.guldvog@kantar.com, så får du kanskje svar på akkurat det du lurer på.
12:00 Slutt