Vi vil også gjennomføre en LIVE fokusgruppe med unge, der du får muligheten til å stille akkurat det spørsmålet du lurer på.
Meld deg på her
PROGRAM
09.00 Velkommen
09.10 De unges medievaner
Jonas Østnes og Julie Saglien, Kantar
Hvor og hvordan når du ut til de unge i 2022? Vi presenterer hovedfunn fra våre ferske studier om norske 15-24-åringers nyhets- og underholdningskonsum. Hvor sterkt står de redaksjonelle mediene? Og hvilken rolle spiller Snapchat, TikTok, YouTube og Facebook i de unges hverdag?
09.50 Nyhetsformidling til unge
Bahare Viken, redaksjonsleder NRK nyheter ung
Chris Ronald Hermansen, redaksjonsleder Hub2
I samtale med Nils Petter Strømmen, Kantar
Norske redaksjonelle medier har beintøff konkurranse om de unges oppmerksomhet fra sosiale medier og utenlandske strømmetjenester. Hvordan løser NRK og TV 2 samfunnsoppdraget i den nye medievirkeligheten? Hvilke formater, kilder og temaer appellerer til de unge? Og gjelder det andre nyhetskriterier enn for eldre målgrupper?
Pause (med brunsj)
10.40 Kampen om folks tid, tillit og betalingsvilje
Marte Ingul, konserndirektør for samfunns- og myndighetskontakt, Amedia
Amedias medier skal overlates i bedre stand til neste generasjoner, som har andre medievaner og forventninger. De står bak det sosiale eksperiment "Kampen om folks tid" der fem mennesker fra fem ulike generasjoner “bytter medievaner”. Eksperimentet gir et annerledes skråblikk på ulike folks medievaner og viser hvordan endringene kan leves og oppleves på ulikt vis. Ambisjonen er å bedre forstå og løfte samtalen om samfunnsutviklingens dilemmaer, hvordan mediene møter endringene og den store oppgaven med å oppfylle samfunnsoppdraget også fremover.
11.15 De unges digitale liv: Fokusgruppe LIVE
Åtte unge mediebrukere i samtale med Ole Guldvog (Kantar) om medienes gleder og bekymringer, nytte og nytelse. Har du et spørsmål til de unge, send det gjerne til ole.guldvog@kantar.com, så får du kanskje svar på akkurat det du lurer på.
12.00 Slutt
Med forbehold om endringer