Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Program Medietrender 2021

Vi sender «Medietrender 2021» LIVE fra Rockefeller tirsdag 9. mars kl. 10-15.

Kjøp billett her

Program Medietrender 2021

 

Rikets medietilstand
Ingvar Sandvik, direktør innovasjon Kantar

Ingvar Sandvik

Med utgangspunkt i Kantars offisielle leser-, lytter- og seertallsmålinger, samt øvrige medieundersøkelser, får du en status på det norske folks medievaner. Mediebruken vår ble sterk påvirket av koronapandemien, men hvilke utviklingstrekk var kortvarige og hvilke medievaner tar vi med oss videre? 

 

Medieinnovasjoner på høygir
Ingeborg Volan, publiseringsredaktør i Dagens Næringsliv

Ingeborg Volan

I mars ble Norge snudd på hodet. Behovet for å tenke nytt og enda mer digitalt ble forretningskritisk, også for mediebransjen. Hvilke nyvinninger har gjort seg gjeldende, hvilke utviklingstrekk ble fremskyndet og hva vil vi ta oss med videre etter pandemien.

 

Avisa Oslo - Norges største lokalsamfunn får ny lokalavis
Magne Storedal, redaktør Avisa Oslo
Jostein Larsen Østring, utviklingsdirektør i Amedia

Magne Storedal og Jostein Larsen Østring

Flere år etter at Amedia la ned sine bydelsaviser, satser mediehuset offensivt i hovedstaden igjen. Vi får høre om Amedias digitale satsing og hvordan den nye nettavisen skal berike mediemarkedet i hovedstaden.

 

Mangfold i mediebransjen
Umar Ashraf, forfatter og kommunikasjonsrådgiver

Umar Ashraf

Mangel på mangfold av stemmer i medie- og kommunikasjonsbransjen er et stadig tilbakevendende tema. Det siste året er det flere hendelser som har aktualisert tematikken. Debatten handler ikke lenger bare om representasjon og likeverd, men også om konkurransefortrinn og forretningskritisk innsikt.

 

Eid Mubarak, Norge!
Vivi Stenberg, prosjektleder NRK Underholdning
Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder Trigger
Iram Ansari, leder NRK FleRe
Mala Wang-Naveen (moderator)

I 2020 gikk direktesendingen «Festen etter fasten» på lufta for aller første gang på NRK. En sending som var den første i sitt slag på en tv-kanal i Vest-Europa. I forbindelse med årets id-feiring rullet også Coca-Cola og Trigger ut en storslått reklamekampanje rettet mot den fastende målgruppa, som senere har blitt hyllet og prisbelønt. Hvordan lage flerkulturell folkefest i det norske medielandskapet?

 

Den digitale valgkampen 2021
Kari Steen-Johnsen, forskningsleder Institutt for samfunnsforskning

Kari-Steen Johnsen

Foran høstens stortingsvalg er det grunn til å tro at en enda større del av valgkampen vil foregå digitalt enn tidligere. Hvem får makt til å sette politisk dagorden gjennom sosiale medier – politikere, medier eller borgerne? Og på hvilken måte styrker, eller svekker, den digitale utviklingen demokratiske prosesser?

 

Maskorama, drama og nærhet – en prat om fremtidens tv-innhold
Petter Wallace, eksternsjef NRK
Kathrine Haldorsen, programredaktør TV 2
Kim Strømstad, produsent Fremantle

Petter Wallace-Kathrine Haldorsen-Kim Strømstad

Vi diskuterer hvordan pandemien endret publikums behov og ønsker når det kommer til tv-underholdning, og hvilke trender som kommer til å prege populærkulturen fremover.

 

5G – fremtidens mobilnett er her
Henning Huuse, forretningsutvikler for 5G i Telia

Henning Huuse

Utbyggingen av neste generasjons mobilnett er i full gang. I 2023 skal 5G-nettet til Telia være landsdekkende, som det første i Norge. 5G-nettet vil gjøre helt nye løsninger og ideer mulig, og har potensiale til å endre samfunnet vårt - igjen.

 

Teknologitrender i det nye tiåret
Eirik Solheim, journalist og teknologirådgiver NRKbeta

Eirik Solheim

Teknologitrendene slik NRKbeta ser dem.
Hvilke nyvinninger og smarte teknologier vil prege årene fremover?

 

 

Med forbehold om endringer i programmet.

Seminaret strømmes live fra Rockefeller 9. mars og blir tilgjengelig i 30 dager. 

Kunder av Kantar kan faktureres, men da må påmeldingen skje via e-post til nils.petter.strommen@kantar.com.