Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Ny 24-timersundersøkelse gir unik innsikt om koronakrisen

Kantar vil gjennomføre en spesialdesignet dagbokundersøkelse for å måle hva folk foretar seg, hvor de oppholder seg og hvilke medier de bruker i løpet av døgnet og uken.

Publisert 26.03.20

Kantar har siden 1998 gjennomført tilsvarende undersøkelser, og kan derfor sammenligne dataene med tidligere år. Denne gangen vil vi få dyp innsikt i folks dagligliv og mediebruk i en unormal og krevende periode. Undersøkelsen vil være til stor nytte og gi ny innsikt til offentlige myndigheter, forskere, bedrifter og ikke minst for medie- og kommunikasjonsbransjen.

Fakta om 24-timer

  • Første runde av undersøkelsen starter allerede tirsdag 31.mars, og de påfølgende dagene skal folk redegjøre for sine gjøremål, oppholdssted og mediebruk. Denne gangen vil ha flere spørsmål om oppholdssted og gjøremål for å få et bedre bilde av folks hverdag i disse krisetider.
  • 24-timer måler hvor folk oppholder seg, hva de foretar seg og hvilke medier de bruker i løpet av døgnet:
  • Hvor mye av tiden som brukes på forskjellige medier?
  • Når på døgnet og hvilke ukedager man bruker mediene?
  • Hvor man befinner seg til døgnets forskjellige tider?
  • Hva man gjør og hvilke medier man bruker der man er?
  • Hvilke medier man bruker parallelt?
  • Hvilken tillit har brukerne til de store nyhetsmediene?

 

  • 24-timer er den eneste medieundersøkelsen som måler alle mediegruppene på en detaljert måte i løpet av døgnet.
  • Undersøkelsen vil bli rapportert og analysert på ulike måter både gjennom Power Point rapporter, tabellsett, tilrettelagt i Kantar Online og i form av rådata.
  • Ut ifra den store interessen å dømme så regner vi med å gjenta undersøkelsen i april og mai/juni-2020.

Høres dette interessant ut? Ta kontakt med Salve Jortveit.